منابع آزمون دکتری علوم پایه

منابع آزمون دکتری علوم پایه

منابع آزمون دکتری علوم پایه

منابع آزمون دکتری علوم پایه

منابع آزمون دکتری علوم پایه

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

مصاحبه دکتری زیست شناسی سلولی و مولکولی

سه شنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۴:۱۲ ب.ظ

مصاحبه دکتری زیست شناسی سلولی و مولکولی


مصاحبه دکتری زیست شناسی - سلولی و مولکولی بعد از اعلام نتایج دعوت به مصاحبه دکتری از طریق سازمان سنجش و در دانشگاه های برگزار کننده انجام می شود . بعد از ادغام دکتری سراسری و دکتری دانشگاه آزاد ، سوالات زیادی پیرامون مصاحبه دکتری در ذهن داوطلبان دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد شکل گرفته است که در این مقاله می خواهیم پاسخ مهم ترین آن ها را بدهیم . از آنجایی که باتوجه به ادغام آزمون دکتری ، کلیه شرکت کنندگان در جلسه آزمون که مجاز به انتخاب رشته بوده اند می توانستند در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد نیز شرکت کنند بنابراین در این مقاله درباره مصاحبه دکتری زیست شناسی - سلولی و مولکولی دانشگاه آزاد هم به نکاتی اشاره کردیم . همچنین از آنجایی کهتکمیل فرم بررسی صلاحیت عمومی دکتری برای کلیه داوطلبان دکتری دانشگاه های سراسری لازم و اجباریست ؛ توصیه می کنیم بعد از این مقاله حتما راهنمای تکمیل فرم صلاحیت عمومی دکتری را مطالعه فرمایید .

 در آزمون دکتری ، سهم مصاحبه 50 درصد و سهم آزمون کتبی نیز 50 درصد می باشد 


نحوه امتیاز بندی مصاحبه دکتری زیست شناسی - سلولی و مولکولی

طبق اعلام سازمان سنجش در شیوه پذیرش آموزشی - پژوهشی ، سهم مصاحبه 50 درصد و سهم آزمون کتبی نیز 50 درصد می باشد . از 50 درصد نمره مصاحبه ، 20 درصد آن سهم سوابق آموزشی ، پژوهشی و فناوری و 30 درصد آن سهم مصاحبه علمی و سنجش عملی می باشد . در مصاحبه دکتری زیست شناسی - سلولی و مولکولی منظور از سوابق آموزشی همان معدل و کیفیت دانشگاه محل تحصیل ، برگزیدگان المیپاد های علمی دانشجویی ، مدرک زبان معتبر و تدریس در مراکز دانشگاهی می باشد .
فعالیت های موثر در امتیاز سوابق پژوهشی و فناوری در مصاحبه دکتری زیست شناسی - سلولی و مولکولی عبارت اند از :

  1. مقالات علمی-پژوهشی ( داخلی و خارجی ) مرتبط با رشته تحصیلی
  2. گواهی ثبت اختراع مورد تایید سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران
  3.  برگزیدگی در جشنواره های علمی معتبر
  4. مقالات علمی-ترویجی مرتبط با رشته تحصیلی
  5. مقالات چاپ شده در کنفرانس های معتبر ( داخلی یا خارجی )
  6. تالیف یا ترجمه کتاب مرتبط با رشته تحصیلی
  7. کیفیت پایان نامه کارشناسی ارشد

همانطور که در بالا اشاره کردیم سوابق آموزشی ، پژوهشی و فناوری مجموعا 20 درصد از امتیاز مصاحبه دکتری زیست شناسی - سلولی و مولکولیرا به خود اختصاص می دهد که تقسیم این امتیازات بین فعالیت های مذکور در دانشگاه های مختلف تا حدودی با یکدیگر متفاوت است . در کنارسوابق آموزشی ، پژوهشی و فناوری ، سهم 30 درصدی مصاحبه علمی و سنجش عملی ، مکمل تاثیر 50 درصدی تاثیر مصاحبه دکتری است . در این بخش ممکن است برخی دانشگاه ها اقدام به برگزاری آزمون کتبی کنند ولی تمامی دانشگاه ها چه آزمون کتبی داشته باشند چه نه ، قطعامصاحبه حضوری را در برنامه های خود خواهند داشت .  لازم به ذکر است امتیاز بندی و تاثیر مصاحبه دانشگاه آزاد هم به همین شکل خواهد بود و تاثیر آزمون کتبی و مصاحبه بصورت 50 50 می باشد . در ادامه شما را با جزئیات مصاحبه دکتری زیست شناسی - سلولی و مولکولی در دانشگاه های سراسری و آزاد بیشتر آشنا می کنیم .

 


جزئیات مصاحبه دکتری زیست شناسی - سلولی و مولکولی دانشگاه های سراسری

بعد از اعلام نتایج دعوت به مصاحبه دکتری زیست شناسی - سلولی و مولکولی از طریق سایت سنجش ، در کارنامه هر داوطلب در مقابل هر یک از رشته محل هایی که انتخاب کرده است حدنصاب آن رشته محل و همچنین نمره داوطلب در آزمون دکتری درج شده است . در هر کدام از رشته محل هایی که نمره داوطلب از حدنصاب درنظر گرفته شده بالاتر باشد داوطلب می تواند در مصاحبه آن دانشگاه شرکت کند . دقت داشته باشید که محدودیتی در تعداد دانشگاه ها برای شرکت در مصاحبه دکتری زیست شناسی - سلولی و مولکولی وجود ندارد و به عنوان مثال اگر داوطلبی در تمام انتخاب های خود ، نمره اش بالا تر از حدنصاب شود می تواند در مصاحبه کلیه دانشگاه هایی که انتخاب کرده است شرکت کند . مصاحبه دکتری زیست شناسی - سلولی و مولکولی در دانشگاه های سراسری بصورت جداگانه و برای هر دانشگاه در محل همان دانشگاه برگزار می شود . برای اطلاع از زمان مصاحبه دکتری هر دانشگاه کلیک کنید . برای آشنایی با سوالات متداول مصاحبه ، مقاله سوالات متداول مصاحبه دکتریرا مطالعه کنید .

 محدودیتی در تعداد دانشگاه ها برای شرکت در مصاحبه دکتری زیست شناسی - سلولی و مولکولی وجود ندارد 


جزئیات مصاحبه دکتری زیست شناسی - سلولی و مولکولی دانشگاه آزاد

بعد از اعلام نتایج دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ، صرفا برای هر داوطلب مشخص می شود که به مصاحبه دعوت شده یا خیر . پس مانند دانشگاه های سراسری نباید منتظر این باشید که تک تک انتخاب های شما بررسی شده باشد و برای هر یک از دانشگاه هایی که انتخاب کردید نتیجه دعوت به مصاحبه آمده باشد . پس در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد هر داوطلب باید فقط بعد از اعلام نتایج دکتری دانشگاه آزاد به این توجه کند که آیا به مصاحبه دعوت شده است یا خیر . دلیل این تغییر در مصاحبه دکتری زیست شناسی - سلولی و مولکولی دانشگاه آزاد در این است که در دانشگاه آزاد مصاحبه دکتری بصورت متمرکز و در استان های مختلف انجام می شود (سابقا فقط در تهران برگزار می شد ) و در واقع هر یک از دانشگاه های آزاد استان های برگزار کننده مصاحبه، در قالب یک حوزه برای مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد عمل می کنند و دانشگاهی که در هر استان دعوت به مصاحبه می شوید نماینده کلیه واحد های دانشگاه آزاد در آن استان است که در فرم انتخاب رشته وارد کرده بودید


منابع آزمون دکتری زیست شناسی سلولی و مولکولی

کنکور دکتری زیست شناسی سلولی و مولکولی



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی