منابع آزمون دکتری علوم پایه

منابع آزمون دکتری علوم پایه

منابع آزمون دکتری علوم پایه

منابع آزمون دکتری علوم پایه

منابع آزمون دکتری علوم پایه

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

معرفی دکتری زیست شناسی فیزیولوژی گیاهی

سه شنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۴:۲۲ ب.ظ

دکتری زیست شناسی فیزیولوژی گیاهی

معرفی رشته زیست شناسی - علوم گیاهی گرایش فیزیولوژی گیاهی - مقطع دکتری (Ph.D)

دوره دکتری فیزلوژی گیاهی(Ph.D) بالاترین مقطع تحصیلی دانشگاهی این رشته است که به اعطای یک مدرک تصحیلی می انجامد و شامل مجموعه ای هماهنگ از فعالیت های آموزشی و پژوهشی است. 
از اهداف مهم این دوره، تامین هیات علمی برای مراکز آموزشی و پژوهشی و تربیت افرادی است که دارای تفکر خلاق بوده و بتوانند با درک مشکلات علمی جامعه به حل آن بپردازند. نوآوری و گسترش مرزهای دانش فیزیولوژی از اهمیت خاصی برخوردار بوده و رسالت ویژه فارغ التحصیلان را تشکیل می دهد.

نقش و توانایی یا کارایی زیست شناسی فیزیولوژی گیاهی


در آزمون ورود به دوره دکتری فیزیولوژی گیاهی از دروس فیزیولوژی الزامی دوره، کارشناسی ارشد(فتوسنتز، متابولیسم، جذب و انتقال، زیست شناسی تکوین، بافت شناسی و یاخته شناسی پیشرفته) امتحان بعمل می آید، این امتحان همراه با امتحان زبان خارجه بصورت کتبی برگزاری می شود. نمرات این آزمون در موضوعات فوق الذکر بانضمام نمرات این آزمون در موضوعات فوق الذکر بانضمام نمرات داوطلبان در دوره کارشناسی ارشد و کارشناسی وهمچنین معرفی نامه های علمی که بوسیله، اساتید دوره های قبلی داوطلب مستقیماً به دانشگاه ارسال میگردد و نیز مصاحبه علمی، ملاک گزینش دانشجو خواهد بود.
دارندگان دانشنامه کارشناسی ارشد در علوم گیاهی، زیست شناسی سلولی و ملکولی و بیوشیمی از یکی از دانشگاههای معتبر داخل یا خارج کشور که مورد تایید وزارت فرهنگ و آموزش عالی باشند، داوطلبان شرکت کننده در آزمون ورودی را تشکیل میدهند دانشجویان نیمسال آخر دوره کارشناسی ارشد رشته های مذکور میتوانند درآزمون ورودی شرکت کنند لیکن ثبت نام آنها منوط به ارائه دانشنامه کارشناسی ارشد است.
تبصره (1): کلیه مراحل امتحانی توسط هسته، آموزشی مربوطه برگزار میشود و انتخاب دانشجوی واجد شرایط توسط این هیات انجام میگیرد. 
تبصره(2): پذیرش داوطلبان سایر رشته های تحصیلی وابسته به زیست شناسی برای شرکت در آزمون ورود به دوره دکتری فیزیولوژی گیاهی باهسته، آموزشی گروه برگزار کننده میباشد.
طول دوره و مراحل تحصیلک
دوره دکتری فیزیولوژی گیاهی دارای دو مرحله، آموزشی وپژوهشی است در مرحله آموزشی تعدادی دروس الزامی ارائه میشود که دانشجو از بین آنها باید 12 واحد درسی بگذراند. بعلاوه تعداد دیگری از دروس پیشنهاد میگردد که دانشجو موظف به گذراندن 8 واحد درسی از بین آنها است. این مجموعه 20 واحدی بعلاوه 2 واحد سمینار مجموعه دروس لازم برای گذراندن دو مرحله، آموزشی را تشکیل می دهد. این مرحله از تحصیل با گرفتن امتحان جامع از کلیه دروسی که طبق آئین نامه انجام میگیرد. به پایان میرسد. در مرحله پژوهشی، دانشجویانی که مرحله، آموزشی را به اتمام رسانیده بطور رسمی کار پژوهشی خود را آغاز میکنند. پژوهشهای اولیه را میتوان در مرحله، آموزشی نیز آغاز نمود. مرحله پژوهشی با اخذ پذیرش چاپ یک مقاله، تدوین پایان نامه و دفاع از آن به پایان میرسد. ارزش پایان نامه 22 واحد تحصیلی است. 

چارت درسی زیر صرفا جنبه پیشنهادی دارد. انتخاب واحد باید با نظر و تائید استاد راهنما صورت گیرد. در غیر این صورت هیچ مسوولیتی متوجه مسوولیت سایت دانشگاه نخواهد بود.


منابع آزمون دکتری زیست شناسی فیزیولوژی گیاهی

برنامه درسی مقطع دکتری پی اچ دی رشته زیست شناسی - علوم گیاهی گرایش فیزیولوژی گیاهی


خیر کد درس نام درس (اختیاری) نوع
ترم 1
1 62131004 فیزیولوژی تنشها خیر اصلی     
2 62131026 بیوتکنولوژی ومهندسی ژنتیک خیر اصلی     
3 62131037 فیزیولوژی همزیستی خیر اصلی     
4 62133011 رویان شناسی ورویان زایی درگیاهان خیر اصلی     
5 62133113 بیوشیمی گیاهی ۲(متابولیسم ثانوی) خیر اصلی     
6 62133124 هالوفیت های ایران خیر اصلی     

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی